Sider

torsdag den 27. januar 2011

Roser

Chinatown

Gruppe: buket rose
Størrelse: 120 - 150
Farve: gul
Blomstring: næsten hele sommeren
Duft: let
Jordforhold: lerholdig
Lysforhold: sol - halvskygge
Beskæring: ned til 20 30 cm over jorden om foråret
Placering: klatre på stativ, pergola
Formering: stiklinger

Eden rose 88














Gruppe: buskrose
Størrelse: 120  150 cm
Farve: sart rosa
Blomstring: næsten hele sommeren
Duft: let
Jordforhold: lerholdigt
Lysforhold: sol
Beskæring: ned til 20 30 cm om foråret
Formering: stiklinger
Bemærkninger: en virkelig skøn rose, som jeg holder meget af

 Paul McCartney













Gruppe: storblomstrende rose
Størrelse: 90 - 120 cm
Farve: pink
Blomstring: næsten hele sommeren
Duft: kraftig
Jordforhold: lerholdigt
Lysforhold: sol
Beskæring: ned til 20  30 cm
Formering: stiklinger
Bemærkninger: en skøn kraftigduftende rose

Penny Lane













Gruppe: slyngrose
Størrelse: 200 - 300 cm
Farve: sart rosa
Blomstring: næsten hele sommeren
Duft: svag
Jordforhold: lerholdigt
Lysforhold: sol
Beskæring: gamle grene skæres bort om foråret
Placering: pergola, stolpe, væg
Formering: stiklinger

Sweet Cover

Gruppe: bunddækkende
Størrelse: 50 cm
Farve: rosa pink
Blomstring: hele sommeren
Duft: nej
Jordforhold: lerholdigt
Lysforhold: sol
Beskæring: varmemesterbeskæring (hækkesaks)
Formering: stiklinger

Ukendt (farfars gule rose)













Gruppe: Storblomstrende
Størrelse: 50 - 70 cm
Farve: gul
Blomstring: næsten hele sommeren
Duft: nej
Jordforhold: lerholdigt
Lysforhold: sol
Beskæring: ned til 20 - 30 cm om foråret
Formering: stiklinger

2 kommentarer:

  1. Kære Madam Bæk

    En eller anden dag bukker jeg under for presset og anskaffer mig Eden Rose 88. Hver gang jeg ser et billede af den eller ser den i en have (det sidste ikke så tit), ja, så hiiiiver den i mig. Indtil videre har jeg holdt indkøbsvognen fra den, da min have er på størrelse med et frimærke, og jeg vælger roser, som BÅDE dufter og remonterer. Ak. Suk. Den ser helt vidunderlig ud. For pokker da.

    SvarSlet
  2. Kære Nette..

    Måtte jeg kun vælge tre roser, blev Eden Rose 88 den ene;-)

    SvarSlet