Sider

lørdag den 15. januar 2011

Lådden løvefod

Gruppe: Rosaceae
Latinske navn: Alchemialla mollis
Familie: Rosenfamilien
Oprindelse: Nordeuropa, Asien, Afrika
Størrelse: !0 til 50 cm
Farve: Grågrønne blade
Blomstring: Juni -aaugust med gulgrønne blomster
Jordforhold: Alle slags jordtyper, dog ikke sur
Lysforhold: Sol til skygge
Beskæring: Nydskæring fremmer ny blomstring
Placering: Alle steder
Formering: Selv sår, deling
Bemærkninger: En plante der passer ind over alt.
Min have:



Alchemilla mollis, lådden løvefod

3 kommentarer:

  1. Den bliver man bare ikke træt af, jeg skal have nogle flere ind her til foråret...

    SvarSlet
  2. Til foråret skal jeg have fat i en bjergløvefod, som ikke bliver mere end 10 - 20 cm inklusiv blomst. Den skal jeg have som bunddække under min benved ;)

    SvarSlet