Sider

fredag den 28. januar 2011

Anemone

Guppe: Ranunculaceae
Latinske navn: Anemone
Familie: Ranunkelfamilien
Oprindelse: Den nordlige halvkugle

Anemone Blanda "Blue Shades"

Størrelse: 10 - 15 cm
Farve: blå
Blomstring: marts - april
Jordforhold: humusrig
Lysforhold: sol, halvskygge
Formering: frøsår sig villigt

Anemone Hadspen Abundance














Størrelse: 60 cm
Farve: to farvet i pink og mørkpink
Blomstring: august - oktober
Jordforhold: humusrig
Lysforhold:sol, halvskygge
Formering: deling

Anemone hupensis

Størrelse: 60 cm
Farve: rosapink
Blomstring: august - oktober
Jordforhold: humusrig, ler
Lysforhold: sol, halvskygge
Formering: deling

Anemone japonica "Pamina"













Størrelse: 70 cm
Farve: pink
Blomstring: august til frost
Jordforhold: humus, ler
Lysforhold: halvskygge
Formering: deling

Anemone sylvetris

Størrelse: 40 cm
Farve: hvid
Blomstring: maj - juni
Jordforhold: humus
Lysforhold: sol
Formering: deling, sår sig villigt
Bemærkninger: breder sig let med udløber





4 kommentarer:

  1. UPS....anemone hupensis...kendte jeg ikke!!! Kan jeg mon leve uden den? Næppe! Skøn skøn farve:o)

    Nyforelskede hílsner

    SvarSlet
  2. Enig med Tante Grøn! Så vakker! Har du kjøpt den som ferdig plante eller sådd selv? Hege

    SvarSlet
  3. Kære hageglad.

    Velkommen til min blog.

    Mine anemoner er købte. Sylvetris og Abundance har smidt mange frø. De sidste er købt i 2010.

    SvarSlet
  4. Hei igjen!
    Hyggelig med deg som følger også! Jeg skal til Skagen til sommeren og kanskje jeg er heldig å finne et hagesenter underveis! Har ikke sett denne i salg her i Norge. Hege

    SvarSlet