Sider

torsdag den 13. januar 2011

Japansk blodgræs

Latinske navn: Imperata cylindrica "Red Baron"

Oprindelse: Japan og Kina

Størrelse: 50 cm

Farve: Først grønne blade senere bliver de mere røde

Blomstring: Ingen

Jordforhold: Fugtig jord

Lysforhold: Sol til halvskygge

Beskæring: Visner ned om vinteren

Placering: Ikke for meget vinterfugt

Formering: Deling

Bemærkninger: En kontrast plante der vil noget. Krukke vækst. Jeg har mine stående i en bund af Lamiun, Plettet tvetand

Min have:

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jeg vil lige høre dig om Japansk blodgræs kan overleve i denne kulde?? Anne Gine

    SvarSlet
  2. Kære Anne Gine

    Jeg har endnu ikke haft problemer med overvinteringen, og har haft mine i fire år. Sidste vinter var som bekendt også hård, og der klarede den sig fint. Altså indtil nu, ingen problemer ;-)

    SvarSlet