Sider

torsdag den 3. februar 2011

Alunrod

Guppe: Saxifragaceae
Latinske navn: Heuchera
Familie: Stenbrækfamilien
Oprindelse: Nordamerika






Størrelse: 60 - 70 cm med blomst
Farve: hvidlige, rosa og røde blomster. Bladene rødlige og grønlige
Blomstring: juni - juli
Jordforhold: næringsrig der ikke tørrer ud
Lysforhold: sol, skygge
Beskæring: fjernelse af triste blade i foråret
Formering: frø, deling
Bemærkninger: Jeg har ikke styr på hvilke der hvilken en, men måske nogen kan hjælpe mig med, at få navn og billed til, at passe? Jeg har følgende
Alunrod:

  1. Palace Purple
  2. Stormy Seas
  3. Champange Bobbles
  4. Green Spice
  5. Burnished Bronze
  6. Can Can
  7. Velvet Night
  8. Strawberry Swirl
  9. Peace Pie
  10. Dale's Strain

Heuchera Rachel.
 



Heuchera Obsidian.
 


 


2 kommentarer:

  1. Spændende planter, vil indrømme at jeg ikke ved så meget om dem, men kan være det kommer :)

    SvarSlet
  2. Hold da helt op hvor har du mange af slagsen. Jeg bliver altid lidt fjern i blikket, når der findes så mange arter (eller mener jeg sorter?). Men altså: Alunrod er da storartet, smuk, anvendelig og vist også ret robust. Den med de dybrøde blade især.

    Tror jeg faktisk har nogen. Af de limefarvede. Må undersøge nærmere. :))

    Kh. Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet